creating a new creativ platform

måndag 19 mars 2007

ateljén

Jag sätter nyckeln i låset, dörren knarrar lite när jag öppnar den och jag går nyfiket alla 24 trappstegen uppför trappan. Därefter direkt höger för att genast se att det inte är någon annan där än jag. Höger igen och den smala korridoren bort förbi köket som gud glömde, till dörren längst bort. Allt är stilla. Ljuset flödar in genom de smutsiga fönstren och jag gör en snabb lov och låter blicken glida över det mesta i de två rummem som för att kolla av vad som finns och vart jag var när jag lämnade den senast och om möjligen min room -mate varit här sen sist. Jag slår mig ner i soffan och funderar på om jag ska orka resa mig igen för att fixa kaffe. Kaffe hade varit gott just nu här i soffan. Det är precis vad jag behöver innan jag sätter igång.

4 kommentarer:

konstbyrån sa...

minns den mindre trevliga lukten och minns den mer trevliga atmosfären, L undrade när vi skulle åka dit. så klart undrar han för han var ju med nästan jämt.
helt otroligt med så dåligt samvete; att jag tog med honom från dagis och kompisar för att vara med där och ha skittrist efter 30 min.

förresten
jag uppskattar din o min sömnadskorrenspondes, det är en fin länk.

elisabeth sa...

Victoria,
Jag håller med dig det är en fin länk. Precis som det här. Lukten du minns minns inte jag eller så hade jag för längesedan vant mig.A flyttar ut i Augusti - ska ha barn igen, och bygga friggebod på tomten. annars är det mesta sig likt, fast jag har mer pedagogiska projekt på gång nu för tiden. För att få det att gå ihop men också för att bygga upp nåt i stil med det vi snackat om tidigare. Fan ! det kommer att bli bra - säg att det blir det...så småningom.

konstbyrån sa...

ja! jag tänker kolla möjligheterna här om kring, verkar var ganska ont om sånt och DET BEHÖVS mer av den varan. Heja!

elisabeth sa...

Det måste du absolut göra! Och du, när du ska kasta dig ut i arbetslivet igen då har vi alla tankar och funderingar kvar och vidareutvecklade idéer som bara längtar på att omsättas i praktiken!
Jag ovar att det finns ett sug därute. Både här och där ska du se...