creating a new creativ platform

söndag 25 januari 2009

lite grann som hänt

en liten uppdatering...

Time goes by... Bara två veckor kvar till min allra första separatutatällning! Håll tummarna.
Jag har varit mycket mera i nuet den snaste tiden och mer social, uppriktig (mot mig själv) tillåtande och närvarande. Jag trivs rätt bra med att vara jag just nu. Har en del bollar i luften och en del spår att utveckla i den närmaste framtiden ( närmsta halvåret..) och små små frön är satta och jag väntar med spänning på att få se dem växa upp...

Nya kursen "konstnärlig gestaltning i det offentliga rummet" är kul, krävande och trots det svår att komma igång med. Den är rätt lång, men med tanke på att det är två delkurser som skall samsas inom tidsperspektivet är det trots allt inte så lång tid. Särskilt inte om man liksom låter dagarna gå och inte komma till skott. Med sådär är det nästan alltid.

Filmfestivalen väntar och jag har hela...tre dagar inbokade - vilket skall bli jäätekul !
I lördags var vi på ..."discodaggarna" !! Ett maskäventyr för hela familjen. Den var kul och jag förvånas fortfarande över hur skickliga dagens barnfilmmakare är på att hitta balansen mellan barnsligt och något som appelerar till oss föräldrar också ! I det här fallet var det alla härliga discodängor, typ The Supremes mfl. Det var längesen jag var på bio. märkte jag...

Mitt badrum är färdigt och golvet är lagt i det ena rummet, nu skall snart golvet läggas i hallen också och det kommer bli så fint..jag kommer dessutom se ännu tydligare hur fruktansvärt fult och slitet köket är. Måste hitta på en enkel och ändå prisvärd (billig) lösning på hur jag kan fixa köket så det ser fräschare ut ..får fnula på det ett tag.

Sånt är livet på en pinne.....

Inga kommentarer: