creating a new creativ platform

tisdag 5 januari 2010

ny giv - nya talanger

Konsthantverkarna stockholm.
utställning med 10 konsthantverkare - "ny giv -nya talanger"
Det skall bli kul att medverka.
Mitt bidrag är rörsystem och enskilda objekt. keramik.
Jag vet inte själv ännu vilka som kommer vara med och tyvärr kan jag inte medverka på vernissaget. Men jag hoppas att det kommer mycket folk och jag tror utställningen kommer bli riktigt fint gjord!! Du måste komma! särskilt om du bor i Stockholm .

(Allt som ofta blir det dubbelbokningar av olika slag. jag gillar det inte. Men det är heller inte schysst att alltid välja det som är roligast trots att det kom senare. Fenomenet att alltid ha en dörr öppen för andra saker än det inplanerade är inte riktigt pk. Och jag slits alltsom oftast mellan att vilja vara med på, om inte allt så, ....mycket. Det funkar inte.)

Hur hamnade jag där? Är det nu det börjar? Man säger ju att det ena leder till det andra och så vidare. Min separatutställning på Lerverk i Göteborg för snart ett år sedan sågs således av bla. Peppe Bergström, intendent på Konsthantverkarna, Stockholm och han gillade det han såg och kom ihåg mig inför den här utställningen. Det får man tacka för. att ha hamnat på någons näthinna och bli ihågkommen, det får man vara glad för.

Nu närmast -stockholm, februari kommer Konstslöjdsalongen 2010 - Röhsska,
sedan mina vänner... Är det dags för examensutställningen .

Jag är rädd. Men det är inget jag säger högt. inte till någon. Men jag bär på en massa förhoppningar och önskningar om framtiden och läste det så bra i en bok av Martin Luuk vid namn Stockholm brinner (inte) igen, att om man verkligen vill ha något får man inte yttra att man vill ha det för då slår önskningen inte in samtidigt som det ju inte heller är någon som kan hjälpa en att komma dit man vill. - säger man det högt går det inte, så det gäller att låtsas.
låtsas inför sig själv, kanske inför gud eller någon annan högre makt att man inte bryr sig det minsta, om det man mest av allt önskar sig...
jag vet inte,
jag har valt Elin Wikström som handledare i mitt exjobb.
det börjar i idé, material, återvinning, tid, värde, omvänd ordning. mer kan jag inte säga nu.

Inga kommentarer: