creating a new creativ platform

onsdag 1 september 2010

möjligheter

Tack vare Stipendiet från Kerstin Wijk boströms stiftelse såg jag en möjlighet att kunna vara i ateljén och arbeta nästan hela hösten, ja, inte för att stipendiesumman räcker så långt inte alls, utan för att det gav mig ytterligare en månad. Jag hade planerat att kunna jobba med mitt eget arbete under september och oktober. I och med detta kan jag även jobba med mitt eget i november, och sen får jag se. Hursomhelst tror jag det ordnar sig. Jultid kan ju också vara bra försäljningstider.
Stipendiet har visat sig varit avgörande för min egen inställning till mitt arbete. Jag var jätte stressad över att behöva jobba minst 75% med ett "lönearbete" och orolig för min arbetstid i verkstan. Nu har jag istället sett möjligheterna till att jobba så mycket som möjligt i ateljén och kunna klara mig på mitt eget arbete istället. Så länge det nu är möjligt i alla fall. Tänk att det gjorde så mycket!

Tack!

Inga kommentarer: