creating a new creativ platform

fredag 29 augusti 2014

nu kommer hösten 2014

Hela sommaren har passerat och jag har tänkt att jag varit ledig. Men jag har funderat och skissat, provat lite andra metoder och nog haft en process igång trots allt. I kväll var jag på moderna och tittade på deras permanenta samling och köpte en bok om Eva Hesse och hennes skulpturer. I morgon är det Attention Craft som står på schemat, på liljewalchs. Jag är sugen på att sätta igång igen och komma åt den där riktiga lusten. Den då tid och rum försvinner och jag är stört- koncentrerad .







söndag 23 mars 2014

Så öppnade Hallands Vårsalong 2014

Idag var det invigning av vårsalongen på Halmstads Museum. Mycket folk som var där och ett långt men trevligt tal hölls. I katalogen stod jag som debutant. Det var fint. Mina skulpturer hade fått en rilktigt fin hörnplats och jag är jätte nöjd. Kändes festligt att vara där.



On the edge

Urban nature


New Time I and II

torsdag 20 mars 2014

Bränning av Skapande Skola Projekt KKV Göteborg

Hittade några bilder från Berghultsskolans Skapande skola i höstas. Dessa bilder är tagna på KKV Göteborg där jag hyrde in mig för att få tillgång till större ugn och mer plats för att kunna hantera 250 alster som skulle glaseras, brännas , sorteras och packas.



måndag 17 mars 2014

First we take Halland..Then we take L.A !

Ansökte till Hallands vårsalong och fick med 4 av 5 verk. Det är vernissage på Söndag. den 23/3
kl 14:00 på Halmstads Konstmuseum
Samtidigt pågår Co-Laborationer på Kungsbacka Konsthall och den 3/5 har jag en separatutställning på Stadshus-Galleriet i Laholm!
Intar helt enkelt Halland nu :)

Ytterligare skapande skola-projekt på gång

Jag har varit på två skolor i Lerums Kommun och gjort skapande skola-projekt. Det är så roligt när det är skolorna som hör av sig. Nu har ytterligare en skola därifrån hört av sig och trots att inte allt är klart än så är det ändå roligt.
Jag fick frågan om hur jag räknar när jag genomför skapande-skola projekt. Jag går helt efter KRO/KIF när det kommer till att ta betalt. Gå in på deras hemsida så finns det många rekommendationer kring vad man som konstnär kan/bör ta betalt för olika typer av tjänster.
Oftadt vet inte skolorna vad de har blivit tilldelade för pengapott, och har de inte tillräckligt kan man själv bestämma om man då vill anpassa projektet och tiden så det blir en bra deal för båda parter.

Jag har varit på:
Uddaredskolan
Berghultskolan

Monday Morning

I havn´t been this tired as I was this weekend for a very long time! Not even after my thesis exam in 2010…
Don't know really why. Probably getting old. Or it was just extremely hard putting together our exhibition, and a result and proof of how hard it is for all of us in the group to really work together.
And then it make sense that our working-situation as a group is tiring and not so effective as we want it to be. I thought this project with the exhibition should change it but I´m more convinced that we should let the ambitions go. It cost to much. For me.

Monday Morning and with a little bit of energy I will start up a weeklong sculpture -course with the art- students !