creating a new creativ platform

måndag 17 mars 2014

Ytterligare skapande skola-projekt på gång

Jag har varit på två skolor i Lerums Kommun och gjort skapande skola-projekt. Det är så roligt när det är skolorna som hör av sig. Nu har ytterligare en skola därifrån hört av sig och trots att inte allt är klart än så är det ändå roligt.
Jag fick frågan om hur jag räknar när jag genomför skapande-skola projekt. Jag går helt efter KRO/KIF när det kommer till att ta betalt. Gå in på deras hemsida så finns det många rekommendationer kring vad man som konstnär kan/bör ta betalt för olika typer av tjänster.
Oftadt vet inte skolorna vad de har blivit tilldelade för pengapott, och har de inte tillräckligt kan man själv bestämma om man då vill anpassa projektet och tiden så det blir en bra deal för båda parter.

Jag har varit på:
Uddaredskolan
Berghultskolan

Inga kommentarer: