creating a new creativ platform

måndag 4 februari 2008

den lilla svarta

..på konstmuséet hittade jag den mest vackra lilla svarta anteckningsbok jag nånsin sett. En liten fickformat stor med ett evart gummiband om. Den innehöll syrafritt papper så den håller för små skisser i ja vilken typ av penna man än använder... små lappar att riva av i perifierade linjer om man ska lämna ut nån not till någon, sidor vari man kan fylla i adresser, bra restauranger, teatrar etc.. boken fanns i många exemplar och alla hade olika städer som tema. Jag tog Berlin, det var den sista och den innehåller stadskarta översiktligt och gatukarta, översikt över tunnelbanesystemet och en hel del bra telefonnr och web adresser. Jag har ikväll haft nytta av adressen till deras motsvarighet till Västtrafik... www.bahn.de där kunde jag gå in och kolla hur och när jag ska ta mig fran Berlin flygplats till Halle.
Så tack vare den underbara lilla boken kommer jag känna mig trygg på färden och har redan tagit ett steg närmare avgång så att säga. I alla fall mentalt.

Skolan heter Burg Giebichenstein - Hochschule fur Kunst und Design Halle www.burg-halle.de

Inga kommentarer: