creating a new creativ platform

fredag 6 december 2013

stötta Ung Cancer - köp en kruka av mig!

Nu startar snart Musikhjälpen och då gäller det att verkligen hjälpa! gå in på deras hemsida och kolla vad just DU kan göra…
Själv tänker jag för fullt på vad jag kan göra.

En sak som jag gör är att jag säljer krukor till förmån för UNG CANCER. Jag hade 100 st ifrån ett projekt jag jobbade mig under min Hdk-tid som handlade om hur snabbt jag kunde dreja och hur låg produktionskostnad jag kunde komma ner i räknat på 500:-/h. De ser lite olika ut, lite grova eftersom jag hoppade över moment som beskickning, putsning och att häckla på handtag. Däremot signerade jag dem naturligtvis och numrerade dem från 1-100. Installationen kallade jag för 100% handmade och den blå glasyren hänvisar till de välkända blå kopparna IKEA säljer för 5 :- st.

jag kom fram till efter att ha tagit tid på alla moment, leran jag använde mig av återvann jag från min spillera jag hade i ateljén.  Pris: 135:- st. (se bild nedan)

Nu säljer jag dem för 135:- och av dem går 100:- direkt till Ung Cancer.

sålda hittills (6/12-13)  8st.  Jag säljer dem också på Konsthantverkarna i Stockholm ( där vet jag inte nu hur försäljningen ligger till) .

Så vill DU hjälpa mig att stödja Ung Cancer - köp en kruka eller två av mig! 100 st-blir 10 000kr. !!!

Tillsammans kan vi hjälpa!

maila mig på: Elisabeth.billander@gmail.com

(bor du inte i Göteborg eller Stockholm och själv kan hämta ditt köp - tillkommer fraktkostnad)






Inga kommentarer: