creating a new creativ platform

tisdag 26 november 2013

Pop Up Art To Go på Two Little Birds Göteborg



Art To Go - Take Away Konst


I helgen gjorde jag för första gången mitt första försök med konstkiosken Art to Go. Det var fantastiskt roligt och jag fick mycket bra feedback och många besökare tyckte det var en rolig idé och det blev många bra möten och intressanta vinklingar på konceptet samt att ytterligare nya idéer föddes. återigen. Det bästa är när man är helt öppen och delar med sig av sig själv, på ett sätt skyddslös, utanför den komfortabla zonen och människor tar det till sig. En härlig känsla.

Det var naturligtvis mycket jobb med både att köra dit allting sätta upp det och efter bara två dagar körla tillbaka allt igen, men det var det värt. Dokumentationen inte minst. Det är så viktigt att dokumentera sina projekt. Det jag missade var att fotografera skulpturerna jag gjorde åt folk. Det bev bara inte av. Det hade varit perfekt och ha det kvar också. Att kunna visa på folks glädje när det mottog sina verk av objekt de själva hade valt ut.

Nästa steg innan jag når mitt mål med den här idén är att skaffa mig en husvagn att ha kiosken i. Idén med konceptet har alltid varit ett mobilt sådant. Och det känns som att jag är så himla nära nu.






Inga kommentarer: