creating a new creativ platform

söndag 10 november 2013

Den 23 /24 November öppnar jag upp min konstkiosk på Two Little Birds på Andra Långgatan i Göteborg. 
Jag hoppas på mycket folk och att så många som möjligt har möjlighet att titta förbi. Jag har inte gjort det tidigare utan har bara en idee om att kommer bli bra. Men jag har ingen aning om hur det kommer bli eftersom jag är beroende av folket som kommer.

Kioskens namn:    Art to Go

Koncept: 
Jag tillhandahåller mängder av keramiks delar, och andra småsaker (stora också för den delen) både i keramik och andra material för kunderna att välja bland. Man väljer ut ett antal saker som jag på plats sätter ihop till ett konstverk och man får det med sig hem direkt. Man kan peka, plocka och välja och själv bestämma hur mycket pengar man vill att det skall kosta. Det enda som inte går att påverka är hur jag sätter ihop dem. Jag kan endast påverka hur jag sätter ihop det men inte vilka delar jag har att jobba med.

Idén föddes ur mitt exjobb 2010 men har nu renodlats en del och blivit mer "folklig" kan man säga. Det är inte en performance utan snarare en blandning av relationellkonst/deltagande, amatörsism, lek, att ge värde åt något med lågt värde eller inget alls, att jobba med "inget".

Jag har alltid tyckt om att leka affär, det gjorde jag ofta som barn. Jag har jobbat i flera affärer och trivts bra med det och någonstans inuti mig skulle jag kanske kunnat tänka mig ha en egen affär med mina och andras saker. Men det är själva byggandet, själva formen som lockar. inga andra att ta hänsyn till, bara jag som bestämmer, som att bygga upp sin egen lilla värld.






Framför mig ser jag det som en pop-up store, en drömmarnas affär, den man vet att man har varit i och sett de mest fantastiska saker i och sen aldrig någonsin hittar tillbaka till. Den är borta! Var man ens i den? allt var så verkligt…var det en dröm, eller på riktigt…


Please Please come and see me at the 23 / 24 of November at Two Little Birds galleri and cafe at AndraLånggatan, Gothenburg!!

WELCOME!

Inga kommentarer: