creating a new creativ platform

måndag 17 februari 2014

Vårväder och pappersarbete….

Var i Jeanettes ateljé och hämtade några av mina glaskupor som Limmareds fantastiska glasblåsare på Glasets Hus blåste åt mig innan jul! På vägen därifrån svängde jag förbi KKV igen för att kika i ugnen, och det ser lovande ut det jag kunde se, och då var det ändå endast elugnen, oxidationsbränningen jag kunde glänta på. Det mest spännande blir att öppna gasolugnen. Meningen var att jag skulle direkt till ateljén och arbeta, men eftersom jag är försenad med inlämningen av bokföringsunderlagen var det lika bra att ta tjuren vid hornen och ta tag i det. Så nu har jag gjort mitt jobb, jag har serverat mig själv ärtsoppa och ett stort glas Oboy (ur mina fina kekkeritglas, finsk design) och skall åka in och lämna ifrån mig papperna.. Att det kan vara så obehagligt alltså..!
Sen..är det dags för ateljearbete. Solen skiner så fint i Göteborg idag och det är torrt på vägarna - riktigt riktigt vårväder i luften!

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: