creating a new creativ platform

söndag 6 december 2015

Handledare och keramisk personlig tränare

Hej alla!

Jag har kommit på en mycket bra idé! Jag har arbetat mycket som handledare och som lärare både på grundskola, universitet och folkhögskola, samt med skapande verksamhet ihop med samtal - därför kommer jag nu utveckla mitt eget företag med en PT-tjänst.
PT - Personlig Tränare är ju ett väl använt begrepp nuförtiden, oftast i sport och träningssammanhang.
Jag inför nu en liknande tjänst inom konstnärlig verksamhet. Alla har kanske inte kollegor att prata med om sin egen utveckling eller vill kanske inte göra det av olika anledningar. En kan ju vara att man respekterar den andres tid, och en annan kan ju vara att man inte vill prata med vem som helst om sina idéer och sin konst. Man kan känna sig vilse och känner sig skygg.

Under utbildningsåren har man haft tillgång till lärare och professorer som man kanske inte längre har när man slutat sin utbildning, eller så har man lärt sig själv och har inte provat proffessionella handledarsamtal inom sitt skapande. Ibland fastnar man bara och kan behöva hjälp att komma vidare i sin process. Jag har självklart tystnadsplikt.

Vill man ha annan coaching som att arbeta fram ansökningshandlingar portfolios eller söka utställning hjälper jag också till.

Sprid gärna detta i era nätverk, det hjälper mig att nå ut med den här nyheten!

Jag kommer ta 800 kr ex moms/timme.
Men som introduktionspris kostar det enbart 500 ex moms/timme om man bokar innan 31 Januari.

Jag tänkte börja i och runt Göteborgsområdet så jag kan komma till ateljén/hemmet och utgår från några objekt man gjort och tar samtalet därifrån. Men det går naturligtvis att lösa via skype eller mail också.

Välkomna !

maila till elisabeth.billander@gmail.com

Inga kommentarer: