creating a new creativ platform

torsdag 18 oktober 2007

Jag är van att få det jag vill ha

Man brukar ju säga "efter regn kommer solsken" för mig är det just nu helt tvärt om. jag har gjort dumt . Vafan ska det vara bra för. rätt vilsen. Men vafan!!!
Skärpning på vissa fronter.
Gårdagen var en solskensdag.verkligen -jag var så djävla taggad. projektet människorna festen. Just det den där djävla festen. Jag kunde ju bara gått dit,minglat lite,hängt runt en stund och sen hem. till mig. Men neej, det slutade med att jag höll på att bli helt ensam kvar, hade varit ute och ..ja vart ute på gatan i alla fall och när jag kommer in igen då har man städat, släckt och avslutat. Hela den grejen missade jag för att jag var fullt upptagen med att prata i telefon. mitt i natten med en stackars människa som säkert helst ville sova.

Så de senaste dagarna har varit ett solsken och idag... regn!

Jag kände den komma hela dagen igår, så på topp men jag kände dippen komma och det är därför jaretar mig så på det hela. Jag har börjat lära mig hur det känns när vågen är på väg neråt. men jag vill inte låtsas omsom det utan håller krampaktikt fast vid minsta (eller sista, första,bästa) halmstrået i förhoppning om något bättre. om än bara för en liten liten stund..
Och jag är van att få vad jag vill ha.
men feg .

väl här nere, inne, inuti får jag vara snäll mot mig själv tills nästa gång (även om jag nu intalar mig att det inte ska bli nån nästa gång)för den kommer jag vet det.

Inga kommentarer: