creating a new creativ platform

fredag 19 oktober 2007

vill också

Vi sover länge, lilla L och jag vi är sjuka, hon mer än jag och det är skönt att ha en ursäkt för att gömma sig igen. Ritar i sängen äter sen frukost och solen skiner utanför fönstret och alla höstens färger lyser rakt emot oss. Hur kunde jag glömma världen utanför, världen innanför ?
Vi gör det allt för sällan. Hon undrar om hon får mata fiskarna och jag säger ja , såklart. Hon har fått ett luktsudd av mormor och pratar för sig själv när hon matar fiskarna. Tycker inte att dom är tillräckligt på. "Nån måste väl vilja ha den här maten".. Tittade i posthögen som jag inte brytt mig om på alltför länge och öppnar ett oansenligt brev från kommunen - Påminnelse från biblioteket - jag som trodde jag lämnat alla böckerna. Påminnelsen är från två veckor tillbaka och det hugger till i bröstet för att jag inte varit närvarande. Inte varit delaktig i mitt eget liv. L vill också skriva på datorn säger hon och jag låter henne. "jag vill skriva da jag vill skriva-da jag vill.."

Inga kommentarer: