creating a new creativ platform

lördag 15 mars 2008

Pausen

Alltså - det var riktigt riktigt längesen jag kände mig så här bra till mods mitt i ett fruktansvärt kaos. Trots att jag lider av fruktansvärd separationsångest och pengaångest och all möjlig ångest just nu mår jag innerst inne i Hjärtat faktiskt rätt fint...
just idag .

Jag är inne i en avslutningsfas där jag har behov av att avsluta projekt och lösa trådar så att jag lättare ska kunna plocka upp dem igen när jag kommer hem. Det handlar nog inte så mycket om att avsluta förresten utan snarare om att pausa.
Pausa - just nu känns det som att jag pausar hela mitt liv och kommer att gå in i en annan del av livet en annan del av verkligheten som bara endast lever sitt liv under en tidsbegränsning och är som en parantes. ( ) Så kommer det naturligtvis inte att vara men det känns så nu...som att det här kommer bli en annan del av mig och inte införlivas i resten av mig.
Ändå är det som att den här tysklandsvistelsen är en helt ny början, startskottet på resten av mitt liv - och att väl hemma igen kommer snart mitt liv se heelt annorlunda ut.
You never know...
Just idag har jag en inre längtan blandat med ett lugn och viss Tillfredsställelse.

Inga kommentarer: