creating a new creativ platform

onsdag 11 juni 2008

''einraum'' - vernissage nu pa torsdag kl. 19 00 Halle Valkommen!!

Solen skiner idag ocksa men luften ar lattare idag.
det regnade i natt.
Imorse vaknade jag av vackarklockan klockan 0715
jag var trott fast jag sovit tillrackligt.
Pa med jogging skorna och sa ut och jogga i den harliga morgonluften
innan det blivit allt for varmt.
Det ar andra dagen idag och det kanns sa skont.
nyttigt ,som att jag verkligen gor nat bra for mig sjalv.
Jag har borjat langta hem och kanner mig lite rastlos.
kanner att jag inte kan hitta pa sa mycket att gora
annat an det jag gjort de sista manaderna, och att mitt arbete pa skolan
inte heller ger mig sa mycket just nu.
har hamnat i en svacka helt enkelt.
Jag vagar inte borja pa nat nytt heller for jag vet allt for val att det
handlar om att komma till avslut nu och det har jag alltid svart for.
min akilleshal, min svaga punkt.
Min kamera har gatt sonder ocksa... Ny maste unbedingt inforskaffas!
Ikvall ska min amerikanska utbytesvan visa sina saker innan han aker harifran pa fredag.
Han har jobbat mycket malmedvetet och ar saledes fardig.
Jag har ju 5 veckor kvar och maste eller jag ska saga VILL ha glaserat mina delar och ha hittat bra losningar for att satta upp eller/och foga samman mina delar pa antingen vagg, golv eller i fonstret.
Den troskeln ar sa stooor.
Men jag bearbetar.......samlar kraft och styrka
vantar pa lusten....
Pa tordag ar det vernissage for en utstallning jag ar med i !! kl.19 00
VALKOMMEN !!
Jag kanske ska hjalpa till att satta upp den om det behovs, det hade varit kul...
Det ar overhuvudtaget kul att jag blev tillfragad om att vara med.
Arbetsnamnet var ''inziniert'' dvs; insinuerat och utstallningen oppnar och ar i anslutning till en stor Teaterfestival som ager rum samma tid har i Halle.
Varje keramiker fick en lada 30*30*30 att gora nagonting med och jag fann det vara en utmarkt inramning, ett utmarkt satt att satta sina agna ramar for sitt arbete ,att gora pa det sattet.
Mojligheterna ar ju sa manga anda.
Utstallningens slutgiltliga namn ar ''einraum''
kanske kan man se nagot pa gruppens ,som annordnar den, hemsida ;

www.forum-fuer-zeitgenoessische-keramik.de

Jag hann inte skicka med nagon bild pa min box, inte heller star jag med pa vernissagekortet vilket ar lite trakigt (imke glomde bort mig) men pa affichen finns jag med !! Alltid nat.

Inga kommentarer: