creating a new creativ platform

söndag 2 maj 2010

en fråga om material

Är det relevant med material egentligen? Jag menar vilket material man använder i sitt konsthantverk eller är det bara jag och i relation till keramikutbildningen jag går på? Det är precis det som arbetet har kretsat mycket kring. Och, egentligen är det kanske för andra inte så viktigt. Man ser det man ser, objekten är gjorda i de material de är gjorda i oavsett vilket men man bryr sig nog inte riktigt. För mig är det INTRESSANT med en mix av material i en och samma skulptur. Jag tycker att det blir mer levande.
I fredags hade vi en fotograf som hjälpte oss att ta riktigt bra bilder och det är otroligt hur bra ens arbete såg ut på bilderna. Som om det var någon annan som hade gjort dem. Men det är toppen för vi kan använda dem bla. till vår kommande bok om keramikkonst och just utexaminerade kosthantverkare som vi skall göra under sommaren. Så fort jag får bilderna lägger jag upp dem så får andra se också. Vilket påminner mig om att jag borde gå med i BUS.
so long!

Inga kommentarer: