creating a new creativ platform

lördag 1 maj 2010

vad händer sen?

Snart dags för avslut. Men jag ser det faktiskt inte som ett avslut,snarare ett avstamp inför framtiden. Det är bra. Jag flyttar snart in i nya ateljén SILO på Stokholmsgatan/Wearnsgatan i Göteborg. Det skall bli kul. Vi är 5 konsthantverkare där varav jag och Charlotta Eidenskog jobbar i lera och de övriga tre, Elin Ryd, Gertrud Heinerud och Therese Stavlin, jobbar med smyckekonst. Examensutställningen på Röhsska kommer ha vernissage den 5 Juni och håller på till början av augusti. I höst hoppas jag att jag och mina klasskamrater blir klara med den bok om keramikkonst som vi skall göra och det är ett par utställningar inplanerade år 2011. Bland annat på Dalslands museum och Karlskrona museum. Vidare är det snart dags att ansöka till Konstslöjdsalongen 2011 på Röhsska och, nytt för i år, en konstslöjdalong på arkitektmuseet i Stockholm.

Sen antar jag att det blir till att sätta ihop en bra portfolio och söka egna utställningar på olika gallerier. I Göteborg finns tre gallerier som jag skulle vilja ställa ut på. Det är Mors Mössa, galleri Box och Galleri 54. De är inte rena konsthantverksgallerier utan mer för bildkonst, men det skulle nog passa mig tror jag. I Stockholm vet jag inte så många för utom anrika och i keramikerkretsar vida kända Inger Molin. Sen Gustavsbergs konsthall förstås och konsthantverkarna, Roger Björkholmen...etc.

Inga kommentarer: