creating a new creativ platform

fredag 26 december 2008

en annandag

hur känns det nu då?
är det inte väldigt underligt med julen, att man kan ladda så inför och se fram emot och ändå vet man ju varje år att det ju är över så så snabbt. ? Jag har haft en mysig julafton det är inte det, men nu sitter jag här i resterna av presentpapper, julmat och glöggslattar och undrar lite hur jag ska gå vidare. Mina barn är hos sin pappa och det är första gången jag tillbringar julhelgen i stilla självvald ensamhet. det är inte hemskt men det är påtagligt annorlunda. Jag tappar fart. tappar fokus. det är nog bra i och för sig - inte det där med fokus det är inte bra -

Jag fick en intressant bok av mig själv i julklapp (ha ha) " Om tillståndet i konsten" olika artiklar skrivna av olika kultur/konstpersoner som tex. Lars Nittve, Nina Bondesson, Nina Öhman mfl.
Den kan jag rekomendera. OCH jag tar tacksamt emot liknande tips. Vill sätta tankarna i något som intresserar...något jag kan ha nytta av i min konstnärliga OCH personliga UTVECKLING.

Inga kommentarer: