creating a new creativ platform

söndag 28 december 2008

längtar efter något mer

Jag funderar på att lägga till ljud i mina rör till den stundande utställningen på lerverk....
Frågor uppstår såsom vad för slags ljud det skall vara, ovh varför?
På dem kan ett av svaren vara att det helt beror på vad det är jag vill säga med ljudet, med rören...Det gör det hela ännu svårare eftersom det då blir så defenitivt, på ett sätt. Men å andra sidan betyder det ju inte att bara för att jag formulerar det för mig själv, måste tala ut det högt för andra...väl? För det är det som känns svårt. Och det skulle ta bort en stor del av hela utställningen och upplevelsen.


Usch..jag känner tidvis den där längtan efter något mer, något annat. Att det inte är tillräckligt. Den får mig att vilja ha mer och att bli en aning avundsjuk på mina medmänniskor..jag vet, det är hemskt. det är inte det att jag inte unnar andra att ha det bra men jag vill också må bra,leva med någon och vara lycklig,trygg och glad. Framför allt glad, tror jag att jag vill vara. Många skulle nog säga att jag är det men själv har jag en skiva i huvudet som har börjat gå runt runt runt...och jag har faktiskt börjat att sätta stop i den då och då och de senaste dagarna har jag lyckats rätt bra och fått ett annat fokus - vilket känns bättre. All den här energin jag kan lägga på olika tankeloopar etc skulle jag vilja bli bättre på att kanalisera till min konst och till energi att få saker och ting gjorda istället.

Nyår stundar - det innebär en ny kula, ett nytt år med nya möjligheter!! Det är dags att lyfta blicken en aning uppåt. framåt uppåt.

Inga kommentarer: