creating a new creativ platform

onsdag 24 januari 2007

Vi drack skumpa och åt goda ostar

Efter att ha fotograferat i stadsmiljö, skissat på olika förslag och tillverkat schabloner till extrudern samt förberett sin lera, var det dags att pressa ut sina lerformer. Jag som varit så grymt taggad stod sen och bara tittade på mina långa korvar av lera som jag gjort. korvar och remsor i två olika bredder. Vad fan hände med alla idéerna? Jag kom inte på en enda. Men det viktigaste var att börja rent intuitivt för att inte tappa farten. Jag är så rädd för att det inte ska bli något alls. Hellre gå några omvägar och riskera lite än att inte få nåt ur hnderna pga. för mycket tankar och prestation.Så jag började. Jag började att sätta ihop korvarna som cirklar ungefär som små armband. Putsade och gjorde dem fina. Inte visste jag varför men jag gick på ren intuition. Imorgon ska jag fortsätta på nåt sätt.
Sen drack vi skumpa och åt goda ostar. La Familia, på facket. Underbara människor allihopa!

Inga kommentarer: