creating a new creativ platform

fredag 1 juni 2007

Lusten att resa

. Nu tanker jag till exempel pa att jag trodde det skulle vara myvket storre grej att aka till andra sidan jordklotet an vad det har visat sig vara. nar jag var hemma syntes det hela som sa oandligt langt bort och det var svart att packa for jag skulle sa langt bort. Inte att packningen blev avhangig av tidsaspekten utan av avstandet i mil. Sa , skulle jag istallet ha rest till sommarstugan i 10 dagar hade packningen varit enklare. Nar jag val ar har sa kanns det som om jag lika garna kunde ha befunnit mig i Kopenhamn eller Paris eller nagot annat narmre land.

De som reser mycket vat saklart det !

Det var sa oerhort langesen jag reste. Darfor har det varit helt underbart och faschinerande att gora den har resan sa langt bort. Man upptacker en helt annan kultur o, dofter,smaker ,manniskor natur och inte minst som jag faschineratsover, en helt annan stadsbild. Redan pa planet blev jag som ett barn. glad over den lilla tandborsten vi fick med den lilla tandkramen inuti. Och Tv skarmen som alla hade varsin framfor sig i satet, med en hel "mediacentral" i fjarren som man fick trycka ut ur armstodet i sidan. Dar fanns allt for alla aldrar. Film efter film satt jag bara dar och blev uppassad av flygvardinnorna och slumrade till da och da .
Och sa har det bara fortsatt. Nu ar resan narmare slutet an nagonsin och jag ser framemot en flygtur till. Nagot har vaknat i liv inom mig. Ytterligare nagot .Nagot som funnits dar hela tiden men som jag trodde forsvunnit. Lusten att resa ! Nyfikenheten pa andra manniskor. och viljan att dela med mig av mina upplevelser och intryck.

Dax att expandera ytterligare en bit .

Inga kommentarer: