creating a new creativ platform

tisdag 15 maj 2007

Gör det som gör dig glad!






3 kommentarer:

konstbyrån sa...

det här gör mig glad. du är inne på något när du blandar keramik med cernit! går plupparna att göra i gummi eller plast? kanske inte alls behövs i och för sig, det är nog så att cerniten i sig står för det tvära argumentet i skapelserna.

ja. vad gör mig glad.
jag behöver nog mer regelbunden egentid om jag ska komma vidare. mår så otroligt mkt bättre också då.
det är så mycket vackert i världen och det är så mycket vidrigt samtidigt.

gör det som gör dig glad.
för mig kan det översättas i ett ord också:
lev. och gissa att jag har kopplat det till mitt eget efternamn:
levin = lev in.
nu vill jag leva UT!!

elisabeth sa...

Jaa!! Det har jag aldrig tänkt på att du heter lev in i efternamn! Vilken grej. Jo visst handlar det om att leva.Också om att våga. Våga leva, våga göra det som gör en glad och som man mår bra av. våga lita till sig själv . Självklart skall du leva ut. Samtidigt som jag försöker hämta hem. Jag tänkte på det idag faktiskt att jag har haft tre läsår nu där jag har levt ut och arit oerhört öppen och sökande. Jag behöver samla mig och vara mer i mig själv, inte göra mindre saker nödvändigtvis men jag behöver inte "outa" min omgivning hela tiden. Vi får lära av varandra helt enkelt.

elisabeth sa...

Ceriniten gör sitt framför allt pga färgrn. Men också genom att det blir ett totalt stilbrott och att det förtar funktionen lite. Avdramatiserar funktionen eller förväntningarna på det "färdiga objektet" som jag har såå otroligt svårt med. Kul att du gilla.