creating a new creativ platform

onsdag 16 maj 2007

Urdålig på att kallprata




Idag är en sån dag som jag liksom vill förmedla mig och få kontakt men egentligen inte har så mycket att säga. Har lagt in en snus. helt nikotinfri. och eftersom jag inte snusar i vanliga fall eller röker särskilt mycket längre ( mer än vid alkoholintag och andra utsatta tillfällen)så behöver jag inte den egenligen. Jag har länge hävdat att ett beroende till törsta delen sitter i huvudet. Mentalt beroende. Och nu när jag går och blir sugen på en nikotinfri snus för att varva ner så kan jag ju inte annat än att hålla med. mig själv.


Andra bloggar rätt mycket om politik och samällsengegerade frågor. eller TV program. Böcker,filmregissörer eller något annat. I´m Impressed !
Jag inser att jag missar en del när jag inte ser alls på TV längre. Intresserar mig överhuvudtaget inte särskilt mycket för nyheterna heller dessvärre. Jag kommer ju för fan efter ! Men jag gör annat Som intresserar mig och som många jag känner beklagar sig över att dem inte hinner med. blogga kan vara en sån sak tillexempel. Sy små meddelanden en annan. skriva dagbok eller plantera små frön av olika slag....


Egentligen tycker inte jag att det ska spela så stor roll vad man GÖR egentligen utan vem man är och hur man mår.
Samtalade idag. kom fram till att det är mycket mer relevent och intressant att fråga någon " vem den personen är " än vad GÖR du ? Hur nära och öppet samtal får man om man hela tiden måste gömma sig bakom en yrkesidentitet ?
Visst det kan ju vara en ICEBREAKER men det går så mycket tid åt innan man kommer till kärnan.




Jag är för tillfället urdålig på att kallprata.




Inga kommentarer: