creating a new creativ platform

måndag 14 maj 2007

Livet ter sig underligt ändå. Man vet aldrig vad som väntar en när man vaknar på morgonen. Det kan vara små eller stora händelser men alltid påverkar det i någon riktning.
Jag är inte ute efter att göra det till en grej men det är ändå så att det satte igång tankarna i mitt huvud åt fler än ett håll. Det vi pratade om idag fick mig ändå lite ur balans . Inte så mycket inte så att jag trillade av inte alls bara en liten knuff i sidan och jag står kvar här och undrar vad det där var för någonting. Även om jag är inblandad kanske det trots allt handlar mer om dig än om mig, eller ens ett oss....Fast jag måste ju förhålla mig, tänka till, efter.. hur kändes det där, är det borta nu för att det uttalades högt?
Som ett eko som blev kvar
hängandes i luften
inte alls lätt att vila i det som sades
bara för att det sades
Men "vem har sagt att det ska vara lätt"
det ordnar sig
det vill ju gärna bli bra
det här när vi...
tar oss för någonting Visst blir det bra? sant uppriktigt ärligt svårt men ändå... rätt bra tillslut

4 kommentarer:

konstbyrån sa...

still alive passar kanke som titel ännu en gång. du har rätt i det du säger jag håller med.
allt ändras - inget ändras.
fokus på sömnaden, projekt, konstduo, det vi pratade om. fritt från tolkningar fritt från inläsningar. öppen dialog.

elisabeth sa...

Absolut fokus på konstduo och sömnad och allt annat vi har tillsammans. Kanske "more alive" passar ännu bättre?
kram !

konstbyrån sa...

morealive. det gillar jag! snyggt namn också. kram!

elisabeth sa...

Kanske kan det vara ett namn att åtminstone lägga i förslagslådan till vår konstnärsduo ?