creating a new creativ platform

lördag 3 november 2007

Möter mig någon.......

Ibland undrar jag hur man kommer se tillbaka på sitt liv. just den perioden, de åren som är nu. Vad kommer man säga, hur kommer man benämna dem? (Småbarnsåren, då vi bodde där och där eller dom åren jag pluggade eller då, precis i början...)Nu är jag ju så helt uppslukad av nu och igår och imorgon att jag inte har några som helst utanförperspektiv på tillvaron. Man skulle behöva kunna kliva ur sig själv eller få såpass mycket distans till sig själv och sin tillvarao att man såg det lite som om det var "länge sen".

Var ialla fall på Jakobs vernissage på galleri Kaustik i eftermiddags och den utställningen tycker jag absolut att ni/du ska gå och se. Jag blev jätteglad och positivt överraskad att se hans målningar. Smyckena hade jag sett innan - dom är också kul ,inte så många men utanför ramen för smycke helt klart och det var en fin helhet smyckena ihop med målningarna.

Till sist skulle jag vilja citera några dikter av Brita af Geijerstam - hittade nämligen den här fina lilla diktsamlingen hos en kompis och fastnade så för några stycken.

"Jag söker en vind .
som bär mig
över hav och
strand.

Jag söker en ton
som djupnar
vid horisontens
rand.

Jag söker en famn
som för mig
till ett fjärran och
avlägset land."



"Jag följer en väg.
Har följt vägen
länge.

Nu smalnar den
och blir till
en stig.

Jag följer stigen
Vet ej vart den
leder.

Min vandring är
försiktig.

Jag undrar som
förut:
Möter mig
någon
när stigen
nått sitt
slut. "

Inga kommentarer: