creating a new creativ platform

måndag 25 maj 2015

Årets antagningsarbete - Löftadalens Folkhögskola...

Årets antagning var besvärlig. Rolig men med tanke på att jag sen i höstas endast har 8 platser från 12 för keramiklinjen föregående år, blev det fruktansvärt svårt att göra urvalet. Nu är arbetet emellertid avklarat och de 8 platserna är tillsatta! Jag kunde bara inte släppa att jag hade så många som inte fick någon plats...
Då fick jag, vad jag kallar för en snilleblixt! Nämligen att jag startar en terminskurs bestående av 5 helger, var tredje helg. Man anmäler sig till alla fem helgerna, men kan samtidigt arbeta på veckorna - på så sätt får man ut nästan det bästa av två världar. Vill man tex. komplettera tidigare studier, arbetslivserfarenheter med keramik, kan dessa helger absolut vara tillräckligt för att lära sig grunderna. Vill man studera mer än kvällskurs men inte riktigt kan satsa på heltid, är det också en bra kompromiss.
Jo tack !
Jag är väldigt nöjd. Och eftersom jag har 20 % kurser i min tjänst funkar det finfint för mig, då kan jag arbeta i ateljen och med MUD Market ytterligare.

Är du intresserad av ett sådant upplägg eller känner någon som är det? Hör av dig till mig på:
elisabeth.billander@regionhalland.se eller ring till skolans växel: 0340 65 50 00. Först till kvarn!
Imorgon skall jag kolla vilka av de som fått detta erbjudande som har nappat. Mycket spännande!

Inga kommentarer: