creating a new creativ platform

tisdag 12 maj 2015

Lärare längtar till sommarledigheten som blir arbetsperiod i ateljén

Jag blir mer och mer sugen på att äntligen få sätta händerna i leran under en längre obruten period. Ångrar inte en sekund att jag bokat in mig i projektateljén på kkv i sommar. den är nog mellan 30 - 35 m2. Jag kommer ha plats, tid, och vara i en härlig miljö och äntligen känna att jag jobbar med det jag skall. Inte för att jag inte gillar att vara lärare, utan för att var sak har sin tid. Annars blir det för splittrat. Önskar visserligen att jag kunde gå ner i arbetstid och gå över mer och mer med mitt eget skapande, men jag har en plan för det. En bra sådan faktiskt.

Jag var med mina fina keramikelever på besök på bl.a. Sockerbruket 33 där Marianne Hallberg visade oss runt. Mycket gästvänligt.

Marianne Hallberg




verk av Charlotta Bellander


Skulpturer av Katarina Norrby


Skålar av Charlotta Klingström

Inga kommentarer: