creating a new creativ platform

fredag 8 maj 2015

I.m Back!


Att upprättehålla och underhålla är inte enkelt. Såg att det var september 2014 senast jag skrev. Dåligt dåligt samvete.
Just nu arbetar jag dels på att få liv i Konsthantverkets vänner Göteborg och nå ut till en ny och en bredare målgrupp samt att jag är nybliven vice ordförande sen en tre dagar sen i Konsthantverkarna Stockholm :) .

Mina elever på Löftadalens Folkhögskola håller på med att knyta ihop säcken och vi har kvar en gasolbränning med topptempratur på 1220 grader. Den skall vi göra på KKV nästa vecka. Sen är det en rakubränning på tur och ett studiebesök hos Eva Bengtsson och troligtvis några gallerier och Fjäregruppen på Kungsbacka Konsthall. Planeringen inför nästa läsår är igång samt tuffa beslut som skall fattas vid antagningen av nästa elevgrupp som skall börja...
Det var lättare när jag inte hade så många sökande för några år sedan då blev det de som sökte som kom in! Fast jag är naturligtvis jätteglad för att det ökat med sökande och jag kan välja. Men det är svårt.

På Onsdag nästa vecka är det dags att åka till Stockholm och titta på Konstfacks examensutställning.
Och den helgen startar också HDKs examensutställningar.

Men det mest wowiga är att jag ock Karin Karinson den 1 Juni får nyckel till vår nya ateljé på 150m2 med 4 meter takhöjd trägolv, pelare stora fönster.... fantastisk fabrikslokal!
Eftersom jag också bokat in mig på KKV i en gästateljé över sommaren för att jobba intensivt på min kommande utställning blir det renovering av lokal på helgerna och arbete med utställningen dagtid. Det skall bli så himla kul! Längtar.

Inga kommentarer: