creating a new creativ platform

söndag 21 januari 2007

16 Januari

Ornament med extruderteknik
Det här kommer att bli så jäkla kul! En riktigt lekfull utmaning. Först tänkte jag hur jag kunde hitta inspiration till olika mönster, och vad jag kunde göra av det, men efter genomgången av extrudertekniken insåg jag att det bara är att börja. Det är ju då idéerna kommer. Ur själva arbetet.
Två saker vet jag i alla fall: Det ena är att arbeta med skuggeffekter- det andra : att bygga kuber
...större plattor att hänga eller ställa en bit utanför väggen och sen belysa kraftigt så möstret avtecknas som en skuggeffekt på väggen. .. Men inte tänka för mycket innan. Bättre att bara börja.
Passa på att läsa;
Konstteori
av Cynthia Freeland
Flyktförsök av Lucy Lippard ur Konceptkonst (skriftserien Kairos)
Musikalisk poetik
av Igor Stravinskij
Helst samtidigt!

Inga kommentarer: