creating a new creativ platform

tisdag 9 januari 2007

kitsh - lisa för själen

Det var ett djävla väder ute och för ovanlighetens skull tog jag faktiskt med ett paraply. Som självklart inte funkade när jag väl behövde det. Så typiskt. Ändå blev det en riktigt lyckad dag. Du vet en sån där dag som flyter på och som inte var uttänkt in i minsta detalj innan pga att tiden egentligen är för knapp för att hinna ens hälften. Den här dagen flöt på. Jag fick bra saker gjorda och oväntade ingivelser. Ingivelser som jag instinktivt följde. Som vadå ? undrar du då...
Som att ringa en hemmavarande väninna för att bjuda in mig själv på lunch eftersom jag hade glömt matlådan i regnet. Fick en juste promenad på köpet. En annan ingivelse var att "boa" in mig vid min arbetsplats på skolan Det har jag nämligen inte gjort trots att det gått en hel termin och jag kan säga att det såg inte mysigt eller inspirerande ut! Så det satte jag igång med och om frigoliten som jag satte upp med dubbelhäftande kuddar sitter uppe imorgon med, så ser det riktigt inbjudande ut. Jag ska bara piffa till det lite med minst en ljusslinga och en liten paljettväska från Thailand, så jag får den rätta kitshiga feelingen jag tycker att man ska ha mer av på en skola som min. Självklart finns det fortfarande plats för alla experiment och coola saker jag ska åstakomma också!

Inga kommentarer: