creating a new creativ platform

fredag 5 januari 2007

Ett nytt

Inget särskilt. bara det är nytt. ibland skulle jag vilja få ett helt nytt liv. känns lite väl drastiskt men en ny riktning hade inte varit fel. "Det bestämmer man väl själv" tänker du då. Men det är inte alltid så enkelt. Fast det borde vara det. Det nyaste hittills är i allafall den här sidan. min nya blogg, den första faktiskt. Det är ju ett steg i rätt riktning. ny riktning. Inte säkert den rättaste men det vet man ju aldrig förrän i slutet. Om man valde rättalltså.
Jo man bestämmer det delvis själv tror jag. Det är inte att bestämma sig som är det svåraste utan att verkligen genomföra det. Att våga. Tro på sig själv och sina idéer. Den som går sin egen väg behöver ingen karta, var det nån som sa. Man kan inte fråga efter vägen utan får vara sin egen gps. Mitt nyårslöfte ( jo jag hade faktiskt ett) var att våga, våga kasta mig ut i det okända, senare la jag till att" inte ha så bråttom" . Lägger man ihop dom två så kan det röra sig om att våga vänta in, våga avvakta. För att se vad som kommer till mig om inte jag driver på hela tiden. Driver på det som är viktigt för mig. driver mitt eget liv framåt. väljer riktning. bestämmer själv. Det kanske verkar motsägelsefullt för dig men jag tror inte det är det. Det känns rimligt. för mig. just nu ska tilläggas.

Inga kommentarer: