creating a new creativ platform

fredag 26 januari 2007

I leken är man inte genomtänkt

Dagen igår slutade med att jag fick fram oerhört tunna, spröda platta ornamentliknande mönster i lera. Det var en otrolig känsla att jobba fram det där! Men när man som jag då bara lät mig hänföras av känslan och ingivelser är det inte säkert att det blir så genomtänkt. Men det är väl det experimenterande och lekfullhet handlar om. Att det inte är genomtänkt. Vad som hände var att jag fick eller i alla fall kommer få problem med att förflytta mina platta,sköra mönster från arbetsplattan in i ugnen. Visserligen gör det ju inget om de går sönder, men det gör inget om de håller heller. Jag vill gärna att de skall hålla hela vägen ut ur ugnen därför att det är på nåt sätt då det börjar... Vad jag kan göra med dem och hur jag kan bygga ihop dem eller ev. presentera dem. Och vad händer i den leken? Kanske upptäcker jag ytterligare saker. I hope !

Inga kommentarer: