creating a new creativ platform

onsdag 6 juni 2007

funderingar kring bloggandet. igen.

Det här med att blogga.
Nu kommer det igen. jag vet

alla skriver om det någon gång på sin blogg, men man undrar ju lite varför man håller på. När jag fikade med min vän häromda´n så sa han som så att:

-"jaha, du har också en blogg"

Precis som att alla hade det.

-"JO men när jag går ut på krogen, jag tycker alla(eller många) säger att man kan gå in på deras blogg kolla bloggen ,typ"

Sen kom det dom störde mig.

-"så du är en sån, som bloggar"

Sånt retar mig. När jag blir satt i ett fack. Och av någon som kanske inte själv har kollat så många bloggar. Visst jag kanske inte skriver så jätte intressant alltid eller nåt som är värt att kommentera. Egentligen, men för mig är det inte riktigt det som är grejen. Man ska inte vara så fördomsfull.
Många pratar om vikten att få sin röst hörd eller så ...visst om man har nåt viktigt att tillägga i debatten, annars handlar det ju mest om kul och udda saker eller vardagliga saker som folk i allmänhet har för sig som dessutom kan vara roligt att spegla sig i och ta del av eller inte. kanske bekräftar någon ens egna intressen och intentioner eller inte...Ja vad fan!
Läser nån så läser nån annars inte.
Det började som en kul grej. Sen när jag hittade lite andra roliga sidor har nästan kommenterandet tagit överhanden. Att det är kul att gå in och följa vissa sidor.

Och det är ett djävligt bra sätt att hålla kontakten och höra av sig till varandra emellanåt. Om bara dm andra också hade fattat det!

2 kommentarer:

Kristoffer sa...

Jag har inte berättat för någon av mina vänner att jag har en blogg och jag har aldrig berättat det för någon på krogen. Kanske beror det lite på att jag tror att mina vänner tycker att jag är lagom skum som det är. I alla fall, det här med bloggandet blir en annan värld. Det känns helt sjukt ibland. T.ex. kommer jag ganska snart att träffa mina vänner iförd kläder som diskret skriker Basdansken, men jag är HELT säker på att ingen av dem kommer att se det. Mina bloggpolers, hade sett det direkt, men de befinner sig alltså i en annan värld. En dag krockar världarna, men tills vidare är det helt skilda världar.

Man gillar sina bloggpolare och lika ofta som jag tänker på hur mina vanliga vänner har det, kan jag tänka på vad Karin eller Mattias har för sig. Det hela är rätt skumt.

elisabeth sa...

Kanske det. Jag ser det ändå inte som såå helt skilda världar. Förutom att man är så anonym i sitt bloggande trots att man delar med sig av en del personliga tankar. Och att man får "poolers" som befinner sig någon helt annan stans.Och kanske aldrig kommer traffa. antagligen.
Det är ju en del av charmen.(hoppfullt leende)

"Gött att höra" att också någon annan kan gå runt och tänka vad dess blogpoolare har för sig ibland! (hjärtligt befriande skratt) Det var det jag menade med att bekräfta eller dementera, spegla sig etc.(suck)
.