creating a new creativ platform

lördag 16 juni 2007

missa inte !

Jag tipsade tidigare om HDK Konsthantverk Kandidat´s utställning på konstepidemin. Har du inte varit och sett den så måste du gå!
Den var väldigt bra, framför allt är där en student från textil som ställer ut en installation som är så stark. Den handlar om ensamheten och oförmågan att mötas. I vardagen. Hon kallar den för "tänker man inte på det finns det inte" ....

Hos mig ... Å man, den gick rätt in !

Gå in på hennes hemsida för ett smakprov på vad hon jobbar med - http://www.idalovisa.se/

2 kommentarer:

Kristoffer sa...

Mmm, det var snyggt. Lite av hennes grejer kändes lite Jan Stenmark och DET gillar ju jag mycket. Överhuvudtaget, det verkar som om ni HDK:are har så fantastiskt kul. Fock, jag önskar jag var rik och kunde köpa en soft vindsvåning där det var öppen verkstad. Typ, ljusbord, symaskiner, slöjdbänkar, målarrum, etcetera in absurdum.

elisabeth sa...

Jag har precis tänkt liknande i dagarna, fast är mer inne på en gammal fabrikslokal. Man kunde ha atelje, galleri och bo där samtidigt. Mycket utrymme . högt i tak. Ljust och luftigt.
Läste i ett (kanske senaste.kanske inte) nummer av D´sajn om en snubbe som bodde så och lokalen var så stor att han tom hade ställt in en husvagn. Den fungerade som Tv -rum. Antagligen för jludet och akustikens skull.
Jag vill också vara rik.